Instellingen
Taal
Kleurenschema
Alle nieuwsberichten
26 november 2024 (Geactualiseerd)

Geldmaat +: een helpende hand voor iedereen

In ruim driehonderd winkels van Bruna, Primera en Readshop is een helpende hand aanwezig voor iedereen die wat hulp kan gebruiken bij het bedienen van de automaat. Kom je voor de eerste keer storten, moet je je pas activeren of wil je graag dat iemand je helpt bij het opnemen van geld? In winkels met Geldmaat+ helpen medewerkers je graag.

Aandacht voor iedereen De Primera in het centrum van Gouda is zo’n locatie met Geldmaat +. Medewerker Yessica van der Boog helpt de klanten dagelijks met het bedienen van de automaat. ‘We hebben een groot aantal vaste klanten die speciaal hiernaartoe komen omdat wij ze helpen’, ‘Je ziet dat vooral veel ouderen het lastig vinden om geld op te nemen. De schermen gaan te snel of ze kunnen niet goed omgaan met het touchscreen. Ze vragen ons om over hun schouder mee te kijken. Jongere mensen vragen ook wel eens om hulp maar dan is het vaak omdat ze een foutmelding krijgen of omdat ze iets voor de eerste keer doen.’ Yessica helpt graag. ‘Voor mij is het vanzelfsprekend, je helpt elkaar toch. Soms is het heel erg druk in de winkel, maar daar laat ik me niet door opjagen. Ik geef iedereen aandacht.’

Primera-medewerkers als back-up Eigenaresse Irena Kabalt is blij dat ze haar klanten deze extra service kan bieden. ‘Ik denk trouwens dat veel van mijn klanten zich niet bewust zijn van het feit dat we een Geldmaat + zijn. Ze komen hier pinnen omdat de automaat binnen staat. Dat ze vragen kunnen stellen aan mij en mijn medewerkers, dat gaat als vanzelf. Soms denken ze dat hier ook een bankrekening kunnen openen. Dan leg ik uit dat we geen bank zijn, maar dat we ze wel helpen bij het opnemen en storten van biljetten. De vragen die we krijgen zijn heel divers: ‘waar moet ik mijn pas insteken’ of ‘kan ik ook geld op rekening van iemand anders storten’. Mensen voelen zich soms onzeker bij de automaat. Wij fungeren als een soort back-up waar ze op kunnen terugvallen als er een probleem is.’

Meelopen naar de automaat Frans Avezaat, werkt in de Bruna in Leusden, ook hier wordt veel gebruik gemaakt van Geldmaat+. ‘We helpen klanten geregeld bij de automaat. Als iemand bij mij komt en om hulp vraagt dan loop ik mee naar de automaat. De klant stopt het pasje erin, dan draai ik me even om als ze de pincode intoetsen en dan help ik verder. Ik probeer de mensen altijd zelf zo veel mogelijk te laten doen, zelf het bedrag intikken en zelf het scherm aanraken. Veel klanten willen het liefst kleinere biljetten. Een biljet van 50 euro vinden ze vervelend. Als je kiest voor ander bedrag, kun je zelf je biljetten kiezen, dat vinden ze ingewikkeld en daar help ik ze dan bij.’

Knuffel als dank De meeste klanten die in Leusden om hulp vragen zijn senioren. ‘Leusden is behoorlijk grijs’, vertelt Frans. ‘Soms komen er ook buitenlandse klanten die niet goed weten hoe de Nederlandse automaat werkt. Ik heb een keer een Oekraïense mevrouw geholpen. Zij praatte geen Engels, ik geen Oekraïens dan werk je met handen en voeten. Ik heb haar geholpen bij een storting en als dank kreeg ik een knuffel. Dat zijn de leuke klanten.’

Waar vind je Geldmaat+? Alle locaties met deze helpende hand van de winkelier staan op de locatiewijzer op Geldmaat.nl. Je vindt ze door bij het filter onder Biljetten te kiezen voor: automaten met assistentie’. Winkels die assistentie bieden herken je ook aan de sticker op de deur of de etalage waarop staat: Geldmaat +, een helpende hand bij opnemen en storten.

Cookies

Geldmaat maakt alleen gebruik van essentiële cookies. Hiermee verbeteren wij je ervaring op onze website.Lees ons cookiebeleid