Instellingen
Taal
Kleurenschema
hulp nodig afbeelding

Er ging iets mis...

Soms gaat er iets mis bij een automaat of werkt het niet zoals je verwachtte. Wij helpen je graag verder. Neem contact met ons op via telefoon, contactformulier of doventolk, dan kijken we samen hoe we het probleem zo snel en goed mogelijk verhelpen.

Bekijk ook enkele veel voorkomende situaties en wat je kunt of moet doen.

Er ging iets mis met de transactie

Als de biljetten niet uit de automaat komen dan is er vaak een technische storing. Dat staat ook op het scherm. De transactie is afgebroken door de automaat. Controleer je rekening of het bedrag is afgeschreven. Is dat het geval, dan wordt het bedrag in de meeste gevallen binnen een paar minuten automatisch teruggeboekt. Dat kan per bank verschillen.

Als dit niet gebeurt, neem dan contact op met je bank. Zij starten een onderzoek, noteer de tijd, datum en automaatnummer. Je vindt deze gegevens op uw afschrift.

Geldmaat kan alleen kijken wat er in de automaat is gebeurd. In verband met de privacywetgeving mogen wij jouw rekeninggegevens niet bekijken. De bank kan dat wel. Die informatie is nodig om het hele plaatje compleet te krijgen. De bank onderneemt actie en neemt als dat nodig is contact op met Geldmaat.

Je kunt ook het slachtoffer zijn van cashtrapping, kijk daarom altijd of je iets verdachts ziet. Hoe herken je zo'n cashtrap? Normaal gesproken zit er een uitsparing op de automaat waar je geld uitkomt, van zo'n twee tot drie centimeter. Als daar een metalen plaatje voor zit waardoor dit niet meer is te zien of slechts een paar millimeter, dan klopt er iets niet. Vermoed je cashtrapping? Bel dan met de politie of met het nummer op de geldautomaat.

Als er een technische storing op de automaat is, dan komt dat op het scherm te staan. De transactie is afgebroken door de automaat. Controleer je rekening of het bedrag is afgeschreven. Is dat het geval, dan wordt het bedrag in de meeste gevallen binnen een paar minuten automatisch op je rekening teruggeboekt.

Als dit niet gebeurt, neem dan contact op met je bank. Zij starten vaak een onderzoek, noteer de tijd, datum en automaatnummer. Je vindt deze gegevens op uw afschrift.

Geldmaat kan alleen kijken wat er in de automaat is gebeurd. In verband met de privacywetgeving mogen wij jouw rekeninggegevens niet bekijken. De bank kan dat wel. Die informatie is nodig om het hele plaatje compleet te krijgen. De bank onderneemt actie en neemt als dat nodig is contact op met Geldmaat.

Je was te laat met het uitnemen van je biljetten of je bent je geld vergeten mee te nemen. In dat geval neemt de automaat de biljetten weer in.

Bij sommige banken wordt het bedrag meestal de volgende dag op je rekening bijgeschreven. Dat kan per bank verschillen.

Als je geld niet wordt bijgeschreven op je rekening, neem dan contact op met je bank. Geldmaat kan alleen kijken wat er in de automaat is gebeurd. In verband met de privacywetgeving mogen wij je rekeninggegevens niet bekijken. De bank kan dat wel. Je bank onderneemt actie en neemt als dat nodig is contact op met Geldmaat.

Is meer onderzoek nodig, dan wordt er gewacht tot de automaat aan beurt is om gevuld en/of geleegd te worden. Bij automaten die niet veel gebruikt worden kan dat een aantal weken duren. Er wordt dan gekeken of er verschillen zijn.

Cookies

Geldmaat maakt alleen gebruik van essentiële cookies. Hiermee verbeteren wij je ervaring op onze website.Lees ons cookiebeleid