Biljetten storten
Wil je losse biljetten storten bij een geldautomaat? Dit is mogelijk als je klant bent bij ABN Amro, ASN Bank, ING, Rabobank of SNS. Je bank bepaalt het maximumbedrag, de voorwaarden en eventuele kosten.
Via de locatiewijzer vind je de dichtstbijzijnde geldautomaat waar je biljetten kan storten. Je kunt filteren op automaten die binnen staan en/of spraakondersteuning hebben.
Limieten
Als je geld wilt storten, krijg je mogelijk te maken met limieten. Dat kunnen limieten van je bank zijn; check daarom de voorwaarden op de website van je bank. Onze automaten accepteren alleen eurobiljetten. Een automaat kan maximaal 200 biljetten tegelijk verwerken. Wil je meer biljetten storten, verdeel deze dan over meer stortingen.
Veelgestelde vragen
Ja,in onze automaten kun je ook biljetten van 100, 200 en 500 euro storten.
Tijdens een transactie kan het gebeuren dat een storting vastloopt. In dat geval krijgt je hiervan een melding te zien op het scherm. Als je geld hierbij is vastgelopen, neem dan contact op met je bank.
Je bank zal het incident registreren en hierna kan onderzoek volgen, waarbij het doel is het vastgelopen geld netjes te achterhalen en op je rekening bij te schrijven.
Het komt voor dat een automaat buiten werking is. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Vaak is een automaat na een of enkele dagen weer beschikbaar, soms duurt het langer. Op onze locatiewijzer geven we aan of een automaat beschikbaar is.
Meest voorkomende situatie is dat de opnameautomaat leeg is. Geldopnames kennen pieken en dalen. Een piek kan lokaal bijvoorbeeld ontstaan als er een evenement zoals een kermis of braderie is. Landelijk kunnen pieken ontstaan bij feestdagen met veel evenementen (Koningsdag), op momenten dat vakantiegeld, salaris of uitkeringen worden uitbetaald en in periodes/gebieden met veel toerisme. Geldmaat en haar waardetransporteur doen er uiteraard alles aan om de impact van pieken zoveel mogelijk te beperken.
Daarnaast kunnen er redenen zijn waardoor een automaat langdurig buiten gebruik is. Bijvoorbeeld het vervangen van een defect onderdeel of verbouwing van de locatie. Momenteel hebben we te maken met extreem lange levertijden voor sommige onderdelen, waardoor het erg lang kan duren voor een automaat weer in werking is.
Wat kun je zelf doen? Neem bij te verwachten drukte rond feestdagen en evenementen zoveel mogelijk vooraf contant geld op of betaal (contactloos) met bankpas. Stel opname van contant geld uit tot de drukte voorbij is, als dat mogelijk is. Voorkom teleurstelling en check vooraf of een automaat beschikbaar is, via onze locatiewijzer.
Wanneer werkt de automaat weer? Enkele specifieke situaties: Een automaat die leeg is, wordt op basis van reguliere schema's op korte termijn gevuld. Een automaat met een technisch probleem kan langer dan gebruikelijk uit roulatie zijn. Een automaat waar werkzaamheden gepland zijn in of rond de automaat, kan geruime tijd uit roulatie zijn.
Voorzieningen op en rond de automaat
Bekijk welke mogelijkheden er zijn om geld opnemen makkelijker te maken
Geldmaat+
Heb je hulp nodig bij het gebruik van een geldautomaat? In winkels met Geldmaat+ helpt een medewerker je graag verder.
Pratende automaat
Onze geldautomaten met spraakfunctie helpen je stap voor stap bij je transactie.
Contactloos opnemen
Contactloos geld opnemen met je pas, telefoon of smartwatch, kan bij veel van onze automaten. Kijk hoe het werkt.
Locatiewijzer
Een geldautomaat heb je zo gevonden met onze locatiewijzer. Bekijk de uitleg over gebruik van filters.
Geldmaatwinkels
In een Geldmaatwinkel heb je meer ruimte rond de automaat en kun je op je gemak je geld opnemen of storten.
Handleidingen
Bekijk de handleidingen voor het gebruik van een automaat.